czwartek, 17 lipca 2014

POMYSŁ NA PREZENT (DIY) – SPERSONALIZOWANA HERBATA



Własnoręcznie wykonane prezenty, niezależnie od zdolności plastycznych autora, zawsze są wyjątkowe, gdyż w ich wykonanie wkładamy serce i poświęcamy czas.  Oryginalne opakowanie na herbatę, może stać się świetnym prezentem. Na pewno sprawi, że obdarowany pomyśli o Was za każdym razem, gdy będzie parzył herbatę.

Źródłem inspiracji był Pinterest, skąd zaczerpnęłam pomysł i zmodyfikowałam po swojemu. Chciałam, aby koleżanka każdego dnia mogła przeczytać jakieś optymistyczne lub motywacyjne hasło, dlatego przygotowałam szablony z 64 różnymi cytatami. Miałam 8 rodzajów herbaty, wiec szablony przygotowałam tak, aby dany rodzaj herbaty miał podobne opakowanie – różniące się tylko cytatem.

Po mozolnej pracy na komputerze i przygotowaniu opakowań do wydruku, reszta pracy okazała się już całkiem łatwa, choć troszkę czasochłonna. Przygotowanie opakowania jest bardzo proste. Nie miałam zdjęć zrobionych w trakcie prac, więc przygotowałam taki rysunek:


Potrzebne sprzęty:
- papier szary, papier kolorowy
- taśma klejąca dwustronna
- nożyczki

Szablony wydrukowałam na cienkim szarym papierze. Bardzo go lubię. W tym wypadku doskonale się nadawał, gdyż nie jest gruby i sztywny, przez co po wykonaniu opakowania, łatwo włożyć do niego torebkę herbaty. Do sklejenia użyłam zamiast kleju taśmy klejącej dwustronnej. Nie moczy i nie odkształca papieru, ponadto można precyzyjnie z niej wyciąć jak najcieńsze paseczki. Boki opakowania należy skleić mocno, aby się nie rozerwały, ale też wąskim pasem, aby w środku zostało wystarczająco miejsca na torebkę herbaty. Po przygotowaniu 64 opakowań, pousuwałam oryginalne etykietki i przygotowałam własnoręcznie inne. U mnie akurat padło na filiżanki, ale prościej byłoby wycinać serduszka lub coś prostszego. Etykietki przymocowałam do sznureczków za pomocą taśmy dwustronnej (każda etykietka składała się u mnie z 2 części, które po prostu skleiłam ze sobą). Podobnymi filiżankami z kolorowego papieru ozdobiłam opakowania.

Na koniec na osobnej kartce wykonałam menu, żeby koleżanka mogła wiedziała, która herbata to jaki smak i mogła wybrać na co ma ochotę.

Oto wyniki mojej pracy:




Jeśli chcecie obdarować kogoś taką niecodzienną herbatką to, jeśli podoba wam się moja praca możecie skorzystać z szablonów, które przygotowałam. Powodzenia! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz