niedziela, 10 sierpnia 2014

WARZYWA SEZONOWE - SIERPIEŃ


Nigdy nie wiem, na jakie warzywa aktualnie jest sezon. Co teraz jest najtańsze w sklepie, najliczniejsze i zdrowsze, bo nieimportowane? Dlatego postanowiłam opracować specjalny kalendarz warzyw sezonowych. Wiem, że w internecie łatwo można znaleźć, które warzywo, w jakich miesiącach występuje, ale mnie chodziło głównie o to, żeby wygodnie wyszukać odwrotną informację – na co zwracać szczególną uwagę w danym miesiącu.  

Mój kalendarz warzyw sezonowych będę szykować po kolei na każdy miesiąc. Za dużo było informacji, żeby wygodnie zmieścić je na jednej infografice. W każdym miesiącu wytypowałam jedno szczególne warzywo, na które postanowiłam zwracać szczególną uwagę – i częściej kupować.

W SIERPNIU „warzywem miesiąca” została PAPRYKA.

PAPRYKA jest bardzo cennym warzywem. Osobiście bardzo mi smakuje i często gości na mojej kanapce. Zawiera bardzo duże ilości witaminy C – prawie 5 razy więcej niż słynna cytryna. Zawiera także wiele witamin z grupy B oraz związków mineralnych tj. wapń, potas, żelazo czy magnez. Dzięki temu w jakimś stopniu może wpływać na nasze pozytywne samopoczucie i na poprawę kondycji układu nerwowego. Ma również wiele błonnika, który bardzo dobrze działa na trawienie. Papryki o różnych kolorach różnią się również trochę składem i właściwościami. Więcej o grupach kolorystycznych warzyw i owoców można przeczytać w osobnym artykule. Natomiast papryka ostra ułatwia spalanie tłuszczu oraz hamuje apetyt, dlatego może wspomagać nas w odchudzaniu.  

Poza papryką w sierpniu trwa sezon na: bakłażana, brokuła, buraka, cukinię, fasolkę szparagową, kalafiora, kalarepę, kapustę, karczocha, kukurydzę, marchewkę, ogórka, pomidora, pora, rukolę, rzodkiewkę, selera, szpinak i ziemniaki. 
  
Mam nadzieję, że infografika wam się spodoba i przyda.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz